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Community Poll - Mulligan

Started by Vazdru, 13-07-2013, 12:52:32 PM

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haju

A

Quote from: phyrexianblackmetal on 15-07-2013, 01:17:43 AM
[...]The spoil-mulligan makes games more interactive, less random and adds a new level of depth to the game. You need skill to determine which cards to keep against which opponents.[...]

That sums it up pretty good.

Payron



hitman


Doks

Personal preference is B (> C >>> A).

You can make three main 'arguments' for A:

- it does require some skill to make good use out of it (granted, this adds a new element to the game)
- more room for (pet) business cards (everyone loves to run more business, but this isn't really an argument in my eyes)
- gives players the chance to keep an otherwise unplayable hand thus ensuring interactivity (but that's what other mulligan rules can provide, too).

However, I see them getting outweighed by two really crucial disadvantages the spoils mulligan causes:

- enabling super greedy manabases, even in control decks (my main concern: in 4 colour decks an important fetchland in the opener is almost guaranteed while keeping the land count as low as possible; no reason to run less than three colours)
- curving out a perfect hand (which strenghtens proactive strategies more than reactive ones).

I'd like to test option B for maybe half a year just to try it out. If people don't like it, it can still be reverted via another poll or something.

Wasser


Einige Überlegungen zum Mulligan.

Zunächsteinmal bin ich dankbar dafür, das jemand mir zuvor gekommen ist über Neuerungen beim Mulligan nachzudenken.
Ich bin seit dem ersten Hl Gp dabei und habe seit etwa einem Jahr den Eindruck, dass der Mulligan eine
Überarbeitung benötigt.

Ich versuche mich kurz zu fassen:
Ich finde das Argument alle anderen Formate haben einen regulären Mull....Highlander muss auch ....nicht relevant.
Das Format sollte so gut wie möglich und nicht so angepasst wie möglich sein.

Ich finde der Muligan bedarf einer Reform, da einerseits genügend Länder zum fixen der Manabasis
zur Verfügung stehen Land/colorscrew war das zentrale Argument für die Einführung des HL Mullis.

Und anderserseits der Mulligan wie er jetzt ist einige sonderbare (ungünstige) Effekte generiert.
Z.B. begünstigt er Combodecks. Er lädt dazu ein sonderbare Goodstuffmulligans zu nehmen/ und Decks schlechter (unkonstanter)zu bauen als möglich, weil es den Muli gibt (Bei all meinem echten Respekt Denke ich an Patriks Decks) und an Aggrodecks die viel viel zu wenig Länder spielen aber der Mull Ihnen diese Kühnheit erlaubt.

Vorschlag: 1 Highlander - Eine Karte spoilen.
Regulärer Mull ist möglich.

Mfg Wasser

;)


 

Flashfreeze


Orkpopper


cagain

C.) Good ol' road to Paris. Spoiling is nice, but sometimes a little lame.

Helle

C

Don't leave it as it is please.

Assariah


Lightstorm

C) It makes deck building more interesting and follows official line.

Kristian

#42
E. The format needs diversity, both for archetypes and card selection in deck construction. I don't feel strongly for any of the options.
There can be only one!


azmotus